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title : Honor System Produce Stand 「野菜の無人販売所」

location:2-116 Fujihashi,Ome-shi, Tokyo, Japan

program :  Shop

floor area : 3.84㎡

client : TOKYO KITCHEN GARDEN MARKET

steel work : IDOTEKKEN

tent work : MARUHACHI TENT

photo : Takumi Ota

start date : 11/2020

completion : 05/2021

This is a prototype of a honor system farm stand mainly selling vegetables.

It was designed as part of the Tokyo Kitchen Garden Market project aiming to "deliver producers' heartfelt wishes."

 

In suburban areas, there are many mosaic-like landscapes of residential land and urban agricultural land that reflect changes in the Productive Green Land Act. In terms of productivity, this urban agricultural land is not efficient, but can actually be seen as part of an efficient economic cycle where production and consumption go hand in hand.

 

In this produce stand, vegetables are displayed on a flat surface of curtains. The flat display allows the vegetables to be recognized at a glance from the street. The pockets for displaying vegetables can hold a small amount of water to maintain freshness, producers' business cards, and recipes. To make the curtains easily visible from passing cars, we opted for red, which is the complementary color to the green of vegetables.

The structural frame is composed as simply as possible so that it can be easily constructed without further discussions by handing over the drawings to a local steel factory. In addition, the other components are made of common materials available on online stores. We also expect that it will serve as a rest area by adding a tent and benches.

 

In 2022, suburban landscapes may experience a major change due to the expiration of the farming obligation under the Productive Green Land Act. While suburbs can easily become banal and characterless as a result of large-scale policies and economic activities, we hope that this honor system produce stand will provide an opportunity to create a unique economic zone.

 

野菜を中心とした無人販売所のプロトタイプです。

「生産者の想いを届ける」という”TOKYO KITCHEN GARDEN MARKET”のプロジェクトの一環として企画されました。

 

郊外には生産緑地法の変移をなぞるように宅地と生産緑地がモザイク状に連なる風景が多々見られます。生産性から言えば効率的ではないこのようなまだらな生産緑地ですが、実は生産と消費が隣り合う効率的な経済サイクルとも見ることができます。

 

この無人販売所では野菜をカーテンに平面的に陳列しました。平面的に陳列することで路面からひと目で商品が認識できるようにしています。野菜を陳列するポケットには野菜のほかに品質保全のために少量の水を蓄えたり、生産者のプロフィールカードを入れたり、野菜のレシピを入れることもできます。カーテンの色は往来する車からも視認しやすいように野菜の緑と補色の関係にある赤を基調としました。

構成するフレームは今後地方でも展開しやすいように、近隣の鉄工所に図面を渡せば細かい打ち合わせがなくとも製作できるように極力簡単な構成とし、その他の部材もオンラインショップ上で揃えられるような流通品で構成されています。テントとベンチを用意することで地域の休憩所になることも期待しています。

 

2022年には生産緑地法の営農義務の期限が切れることにより郊外の風景が大きく変わる可能性があります。大規模な政策や経済活動によって無個性になりやすい郊外ですが、この無人販売所が独自の経済圏づくりのきっかけになればと願っています。

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